Paska László

Népművészet és termékazonosítás

A hagyományos paraszti életben egyszerre több család vitte a gabonát zsákjaikban a malomba. Emiatt fontos volt az egyes családok tulajdonainak megkülönböztetése. A szemes terményt, búzát tároló zsákokba csíkozással, piros vagy kék fonallal beleszőtték a tulajdonos jelét.
Az egyforma csíkozások jelölték ugyanazt a személyt, tulajdonost, családot.
Az öröklődött hozomány darabjain is megjelentek a családi tulajdont jelképező csíkozások. Zsákokon, törlőkön, terítőkön, lepedőkön, kötényeken…

A Paska Család életében is nagy szerepe van a feldolgozott „termény” megkülönböztetésének. Több más családdal együtt szövetkezetben dolgozza fel a szőlőt, közös gép- és tárolóhely használatával.

Párhuzam

A hagyományos és újkori azonosítási módszerek alkalmazásával alakítottam ki az arculat és termékarculat vizuális jelrendszerét.
Az újkori kereskedelmi termékek „csíkozása” a vonalkód.
A vonalkód részekre bontható. Az EAN-13 vonalkód első három számjegye jelöli az országot, a következő számjegyek a a gyártó céget, míg a fennmaradó számjegyek a terméket és kiszerelését azonosítja.
Az egyes részek kiemelésével, nagyításával jelöltem a borászt és a termékeket. Amik megkülönböztetik és díszítik a termékeket.
A vonalkód részeinek kiemelésével az volt a célom, hogy a termékcsomagolásnak olyan hatása legyen, mintha egy hagyományos szőttes köszönne vissza az adott felületen, egyben megjelenésével utaljon a család számára fontos népművészetre.

megbízó: Páska László

arculattervezés és márkaépítés: Forrai Ferenc
megbízás, munka időpontja: 2012.

termékfotók: Borbély Ádám